۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۳۸۰۳۹
آیت الله یعقوبی:

 جوانان باید در مسیر منظومه فکری اسلام حرکت کنند

 جوانان باید در مسیر منظومه فکری اسلام حرکت کنند
یکی از علمای عراق بر ضرورت حفظ بصیرت تاکید کرد و بیان داشت که جوانان باید در مسیر منظومه فکری اسلام حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، جمعی از جوانان استان بغداد و بابل با آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق دیدار و گفت وگو کردند.

آیت الله یعقوبی در این دیدار ضمن تاکید بر حفظ رویکرد مسالمت آمیز تظاهرات های که در راستای احقاق حقوق و ضد ظلم و فساد، گفت: مزدوران خارجی درپی سوء استفاده از تظاهرات های مردمی هستند، بنابراین باید هوشیاری و بصیرت خود را نسبت به این موضوع حفظ کرد تا شاهد انحراف آن نباشیم.

وی افزود: جوانان نخبه باید به وظایف ملی خود در قبال کشور عمل کنند و با حضور در تظاهرات مانع از انحراف آن شوند و اهتمام جدی در بیداری و بصیرت مردم داشته باشند.

وی استفاده از توصیه های مراجع دینی و فضلاء حوزه های علمیه در راستای حفظ مسیر صحیح تظاهرات تا دستیابی به اهداف اصیل تاکید کرد و گفت: متاسفانه شاهد برخی دروغ پردازی علیه دین، مراجع عظام تقلید و حوزه های دینی هستیم که این مسائل به صلاح مردم نیست و حوزه های علمیه باید مردم را نسبت به این اقدامات آگاه و از طبقه محروم و مستضعف جامعه از طریق مؤسسات خیریه حمایت کنند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه همواره در طول تاریخ حامی مصالح مردم و شریک آنان در مشکلات و بحران های مختلف بوده است و در این راستا علما و فضلاء حوزه های علمیه بسیاری در مبارزه با حکومت های ظالم و تروریست ها شهید شده اند.

وی تزکیه نفس را برای جوانان ضروری دانست و تصریح کرد که جوانان باید اندیشه و عقاید خود را در جهت رهبری جامعه آماده کنند زیرا دوری از دین و پیروی از فرهنگ های فاسد در واقع یک نوع بیماری معنوی محسوب می شود که انسان را در گرداب اموری مادی گرفتار می کند و در نتیجه انسان را از دستیابی و حرکت در مسیر منظومه فکری اسلام باز می دارد.

ارسال نظرات